PhD Graduation :)

Daisypath Graduation tickers

Friday, November 6, 2015

CONVOcation!

Hello assalamualaikum. Alhamdulillah on the 1st of November 2015, I graduated in Masters of Science (Statistics) in UKM within a year. Truthfully, it was not an easy journey for me. 40 hours credit to be covered within 2 semesters including thesis writing and viva! What was I thinking?!? I thought that I couldn't make it but alhamdulillah I am so thankful to Allah, He makes my wish come true. HAHA enough about that I wanna skip that part cause I want to straight away talk about my convocation day!!!


Before masuk dewan :D


My parents with my sis in law


My Family (my younger bro n sis were not here) 


My best friends in UKM during masters. Thank you for coming guys! Your turn will come can't wait to see you both grad too hehe



We are statisticians. yes I am the youngest and I learned a lot from them. Jom buat phd sesama and convo lagi sekali for the next 3 years hehe 



With my best friend nazirah aka gg! I was so happy she came to my convo day all the way from Melaka. Love you!!


Happy me!! argh I need to lose some weight kikiki. 

So basically that's a wrap! hehe and Alhamdulillah right now I pursue my study in PhD in Satistics! yeah I like it and I want to learn a lot for these 3 years. Pray for me :D So that I can be a lecturer and become a Professor one day inshaAllah. Tata



xx
Sarah

Wednesday, September 24, 2014

HELLLLLOOOOOOOOOOOOOOOOO

HAI there. Wow it's been long i don't update any details of my life or whtever. And these past years, a lot has happened! And I miss my blog!

Anyhoo, I'm now a Master's student in UKM. Something that I must say, I'm very proud of it. Before that, I was a degree student in UKM too in Mathematics. And now, I further in Statistics :)

Life as a degree student previously has been tough,challenging yet fun! So many things happened within these 3 years. (Too lazy to describe all those memories hahahaha) Pheww, cepat gila weyh masa berlalu! haha eh I tak konvo lagi tapi dah jadi master student haha. I'll be graduating in Nov 2014 insyaallah and hopefully it will create an unforgettable memory :D

Well, it's now 1:30 am. Will update a lot of details about myself in next post! Stay tuned lol

xx
Sarah


Saturday, September 15, 2012

hectic beginning :|

Hello Hello dan Assalamualaikum :')

pada malam Sabtu yang suram ni ( suram sbb apa? sebab tinggal sorg2..roomate balik, i x balik taw ;( how sad is thattttttttt?!? ) usually i will be at home right now bila cuti weekend tambah2 cuti isnin ni ; 17/9/2012 eh,ada apa ni? asal cutiii? haaaaaa,kalau korang nak taw, 16/9/2012 is hari MALAYSIA. just that hari tu jatuh on Sunday, so dibawa ke hari isnin dan diisythiharkan sbg cuti umum. PROUDLY MALAYSIAN BABEYHHHHHH ngeeeee

ok back to our main topic today! this week has been hectic for me. chaosssssssss overload! haha.. sebab daftar kursus,add drop subject, pergi dekan uruskan hal tu sana sini. arini da start free... eh bila time free ni la curi peluang study banyak2 and kaw2 punya :P seriously i tell you,UKM punya exam susah seyhhh. da 2 sem ni tak berjaya dapat dekan la mcm time asasi dulu. sad sad sad. takde rezeki kot kan. xpe xpe usaha taw! 


YEAHHHH

so,kita buka buku and hidup baru. tanamkan semangat dan azam. Insyaallah berjaya =D i wanna make my parents proud cause having a daughter like me. "The Most beautiful thing in this world is to see your parents smiling and knowing that you are the reason behind that smile :)" yup,that's it. i wanna be 'that' reason!!!! so now tgh nak adapt dengan persekitaran yang baru,roomate yang baru hehe, and everything yang new2. ouh ye,lecturer saya sgt baikkk dan besttttt! i wanna make them proud too! biar dorg rasa bangga dapat anak murid yang bagus seperti saya cewahhhh

eh,sampai sini je la. banyakkk lagi benda nak wat ni. nak type nama2 budak2 baru yg join kelab kebudayaan KDO. almaklumla, saya ni setiausaha kan.. =.= takpela,tolong menolong. hehe,ok bye bye bye bye byeeeeeeeeeeeeeee

sarah xx


Friday, September 7, 2012

2nd Year :')

HAI!!! 

Lamanya tak berblog! dah setahun :P

so, apa cerita korang? as for me, i'm just happy right now. Thank you Allah for giving me the chance to live up till right now. banyak lagi benda nak achieve. :')

YES!! finally, i dah habis a year in UKM. now nak masuk 2nd year dah. cepatnya masa berlaluuuuuuuuuu. Boleh tak masa bergerak lambat sikit please? :D

time, why u flies fast? ngee

so,first year in ukm sangat best..mcm2 berlaku..tapi nak type panjang2 leceh plak kan. yang penting, it was hell fun yeah!! (Overnyaaa mak aii) tapi yang penting EXAM dia susahhhhh T.T nak dapat dean list mcm harapan jer. 
*takuttttt*

Anyway, after this, life will be more challenging. hopefully, everything will be just fine. banyak2 doa kayyyyy :)))

kepada kawan2 yang nak fly tuh, jangan lupa I ye :) till we meet again InsyaAllah. have a safe journey kawan2 ku. you all semua dah ada bright future ahead! 

nanti I sambung merepek lagi :DD have to finish up packing barang semuaaaaa. kang last minit meroyan. bye!

sarah xx

Thursday, October 20, 2011

alhamdulillah :)


thank you Allah for giving me the chance.. Now,i can see my future brightly :) i know what im going to be :)

sarah xx

Tuesday, October 11, 2011

khabarkan berita baik buatku Ya Allah

sarah xx

Friday, September 23, 2011

:-|

tmoow is the day
and i havent prepared yet
not 100% la
maybe about 50% ok cuak :(
bye

sarah xx

Saturday, September 17, 2011

ukm :)

hello everyone,lama kan x berblog ni..almost a month kan? hehe..well,banyak gile bende berlaku,one of the important thing happened last 2 weeks is the 'UKM orientation' :)

well,ckp psl orientation tu,it's called "minggu mesra pelajar" from 7/9 until 10/9..orientasi ni like berkali2 ganda best drpd pasum lu haha sbb x kene torture and fasi2 sume BAIK belaka :P ouh,ade la sorg kakak ni, SORANG je yg mmg rmi x suke r (dah2,xnk ngumpat,hihi) :P

nak cakap ni,UKM besar NAK MAMPOS!!! *hiperbola* ckitla ye :) tapi alhamdulillah dpt kolej yg paling strategik sbb dekat ngn fak,pusanika,dectar,stadium :D mmg beruntunglah..fak dgn kolej pun jln almost 10 minutes gak thru shortcut..seb ade shortcut klu x agak jauh gak..untung jugak sbb dekat ngn perpustakaan..and nk mention,library besar gileeeeeeee,paling besar dlm asia tenggara n agak pening gak bile first time g ctu :P

ape lg eh?ouh ye,rumate pendiam meh :| xpela bru lagi kan.she's so tall and thin cmpared to me hehe..segan gak hihihi..we're both diff course and fac too..ouh course sy ade 95 org(maths,statstik,sci actuary) and mostly actuary ramai chinese :O huhu.. so jom compete2 each other

eh,gtg now la..later I'll akan update more!! hve some errands to do..and,rasa bersyukur dpt masuk ukm,bangi ni hehe k bye :)

sarah xx

Tuesday, August 16, 2011

maybe one day i'll be happy..YEAH

I am not always strong

assalamualaikum, hehe..pejam celik pejam celik dah 16 hari kte berpuasa..so what hve we done up until now? I keep questioning the same question to myself though *_*..I haven't prepared for unvrsty yet T.T kejap sgt raya ouh..but lucky me as I'll register on 7/9..a week after raya :\ kejap kan raya?and x beli lagi baju raya..ahh,I don't feel like having one like the year before..but this ramadhan is definitely better than last year :D why?because my family is by my side. ramadhan is the best time for family :) hehe..that's make me smile perfectly!

tapi kan,bulan ni banyaaaaaaakkk sangat nyamukk! I can't sleep soundlylaahh kadang2 tuh..grr,klu nyamuk tu vampire mcm salvatore's brothers xpelah jugak hehe :D

ape lagi ape lagi? haaaa,i miss my old schoolmates like gile punye..melawatians,gajahians,um-ians! rindu nak mampos la plzla klu ade rezeki ya allah,pertemukan la aku ngan mereka semua :) nak keluar tapi bulan ni dah x boleh..next year maybe?hmm

and lastly,I did apply for biasiswa..hopefully everything goes well..insyaAllah :)

p/s ; Happy moments, praise God. Difficult moments, seek God. Painful moments, trust God. Every moment, thank God. Tq :)

title tu just sebagai pembakar semangat :D

Tuesday, August 2, 2011

salam :)

happy ramadhan people
hoping that this year will be better than before and,I had a bad day ystrday
flu+sore throat+cough
it's not good :(
getting worse today :\
hehe tapi xpela tu semua dugaan
ouh,x beli lagi baju raya T.T
this year kene beli byk2 ckit sbb raya sangat KEJAP
hee,puasa ni pun up-kan ckit ibadah :)

have to stop right now,makin pening :S